Stalka

lördag 17 september 2011

SKOLAN HAR BÖRJAT!

äntligen har jag börjat skolan!
Skolan heter Saint Jean, och jag är på fjärde klassen. På femte klassen slutar man skolan, så efter sommarlovet ( jullovet) ska jag till femte klassen. :)
Vi är 25 i min klass, och min nya bästis Sophia är där också. Hon är en brud från Italien från afs. thank god att vi är på samma klass.
Skolan börjar klockan 8 och slutar mellan 11.25-14.00. !4.00 bara om man har gymnastik.
Timmarna är underliga, inte alls som i finland. Berättar mera om det senare.
Här säger man hej med att pussa på höger kind ( alltså du går med huvudet mot vänster sida från din synvinkel). Lärarna och eleverna säger så... kela så underligt!!
Jag tar med kameran på måndagen till skolan så jag fotar lite runt omkring :)

Skoluniformen är en rödrutig kjol, svarta/mörkblå strumppisar, blå skjorta, svart/mörkblå ylletröja, svart rock och svarta skor. ylletröjan, skorna och rocken får man ha själv. Ingen makeup elr nagellack får man ha men det stoppar ingen. lägger upp en dålig bild på min skoluniform, den är tagen påväg till bussen efter skolan. lovar en bättre senare! :)

men nu måste jag gåå, skriver mera genast nettin funkar hemma. Den har sidu crashat... fml. in argentina hahahah.

BESOS!!!

3 kommentarer:

  1. kjolen har swag(; saknar dej</3

    SvaraRadera
  2. cjuuutipaj! ingen slips dock, e lite besviken över de. kan du int skriva ett inlägg om hur mycke du saknar mej? ;);;));) puss&kram ja har sen mycke o berätta nån dag!

    SvaraRadera
  3. saknar er bada gummor!! :( bada hihihi. ja ska nog skriva ett inlagg om sakna finland men ja borjar ba hajo om ja gor de nu! :DD kraaamis! <3

    SvaraRadera