Stalka

måndag 29 augusti 2011

Las Tunas_2

hejhej, Var alltså på lördagen i las tunas, en sånhän super poor neighborhood. jag for dit med min host-systers skola, vi var ca 20.vi hade bowling, hopprep, fudis osv som lekar ti barnen. det kom ca 20 barn dit, från ålder typ 2-10. VI lekte där me dem och sen fick dom gamla leksaker som gåva. Det var super kiva.
Sen hade vi knytis med oss skolbarnen. guud vad gott det var, haha.
sen bytte vi ställe, vi gick till en sånhän öppning mitt bland alla husen. På vägen dit såg jag en hemsk sak.
Det fanns murar mitt i området, stora, typ 4m höga murar, som omringade ett område. Det fanns vakttorn lite här och där vid muren, och ljus och kameror. Jag trodde att det var ett fängelse, och var helt wtf usch vad skrämmande. När jag frågade fick jag veta att det var motsatsen... Det var ett lyxområde får lyxhus. innanför murarna fanns det stora villor och fina bilar och människor med myyyycke pengar, och utanför murarna DOG BARN I HUNGER OCH SJUKDOMAR!!!!! har inte på länge varit såhär schockad, total obehag av tanken att människan kan vara så självisk och vriden...
Ute på öppningen spelade vi fudis och lekte med barnen osv. Ska pånytt om ca 2 veckor.

Inget annat speciellt har hänt, har ingen skola så yippiee. Skulle faktist villa fara till skolan :(
Mut nojoo.
skriver mera senare och sätter bilder från Las tunas. Tyvärr kunde jag inte fota där omkring området för att vi skulle ha blivit rånade om jag skulle ha tagit fram kameran!! hc shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar