Stalka

onsdag 4 januari 2012

Doce uvas y los deseos quemados!

Nyaret kom och gick! Festandet borjade pa fredagen, med Six! Inget mer om det.

Pa lordagen for min familj+ jag till mina kusiner och hade dinner. Det var en sk. mesa fria, med bara kall mat! gotthej.
Namen, det var sallader och kott osv. helt okej. Sedan, satt vi och pratade, at godsaker och vantande pa 00:00...

Vi skrev onskan, liksom wishes for kommande aret, pa papperslappar, som man sedan brande upp nagra sekunder fore 00:00. sedaan, tog vi alla 12 "runda sma frukter", dvs, korsbar eller vindruvor. nar klockan blev 00:00, skolade vi med skumppa eller cider ( cider ar som skumppa har, dricks for att fira nagot), och at vara 12 runda frukter. 1 for varje manad, borde ge lycka elr nagot.

Sen hade mama satt Luz och mig att klippa nago ihme runda cirklar av papper, som vi stack fast i varandra med tva-sidigt tejp. nago med att gora med lycka det med..

Sen blev det raketer, kaffe och sma-chatt.

Sedaaaan hem och festaaaa, min bror mariano hade party party! ;) skumppa osv far nyaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar